tirsdag 20. desember 2011

driving home for christmas (by NSB)

Er det seriøst bare fire dager til julaften nå? Seriøst? Ingen som har tatt for seg en internasjonal kalenderhacking av noe slag? Seriøst? Tror jeg ikke på. Bakken er bar, gradestokken viser såvidt minusgrader og jeg jobber bokastavlig talt hele tiden. Det kan umulig være julaften om fire dager. Dette til tross, viser kalenderne - ja, alle sammen - at det er 20. desember i dag. Jeg får bare godta dette. Begynne å sulte meg til ribba og riskremen som venter. I år har jeg tilogmed en overraskelse på lur. Åse, min kjære sambo, lagde nemlig medisterkaker (varmet opp) forrige uke, og det ene tilbehøret hun også lagde (varmet opp) var surkål. Jeg har alltid funnet lukten av surkål kvalmende, og derfor også unngått å putte det i munnen min, men nå bestete jeg meg for å faktisk smake. Flaut å være 20 år og si at man ikke liker surkål når man aldri har smakt. Så da smakte jeg, og jeg likte det. Største sjokket jeg noen gang har opplevd, jeg likte surkål. Så på julaften, etter å ha strekt meg etter ribbe, medisterkaker og -pølser, skal jeg også strekke meg etter surkålen. Jeg forventer hakeslepp.
Vel, nå får jeg pusse tannebissene og komme meg avgårde på jobb for niende dag på rad. Hipp hurra for overtid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar