onsdag 26. oktober 2011

Ham on rye (eller Nedenom og hjem for de av oss som kun har tilgang til biblioteket og deres begrensede boksamling)

Lengste tittelen jeg noen gang har skrevet, men la gå.

"Det finnes ingen gode eller dårlige kriger. Det dårlige ved krigen er at man taper den. Alle kriger har vært utkjempet for en god sak på begge sider. Men det er bare seierherrenes sak som blir historiens edle sak. Det er ikke et spørsmål om å ha rett eller å ta feil, det er et spørsmål om hvem som har de beste generalene og den beste hæren!"

Jeg har begravd meg i bøker igjen. Jeg liker det. Desverre er jeg (biblioteket) tom for bøker å lese, så jeg trenger tips. Føler meg gjerne dum når jeg bare går formålsløst gjennom radene på biblioteket, drar ut en tilfeldig bok her og da, og ender opp i krim-hylla med en roman jeg føler meg någen lunde trygg på fordi jeg har lest samtlige andre romaner av samme forfatter tidligere.

Dessuten har Aristoteles begynt å tisse på dopapiret mitt, og jeg har endelig funnet en lelighet med Åse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar