mandag 31. oktober 2011

Aristoteles spiser tøffelen min

Jeg har hatt fri i noen dager, og har brukt dem til å pakke. Fem banankasser, seks poser. Allikevel er det ganske mye igjen, som jeg ikke kan pakke før flyttedagen kommer litt nærmere. Det er stress å flytte. Å pakke sammen sakene og flytte dem er ikke noe problem, men alt annet er bare...teit. Depositum er dyrt, jeg må betale to husleier i november, og dersom huseiern min ikke er kul, også to leier i desember og januar (3 måneder oppsigelse - helt ypperlig når man får vite om leiligheten to uker før innflytningsdato). Dessuten aner jeg ikke hvordan man avslutter ting. Sånn som...strøm- og internettabonnement. Jeg har prøvd å finne det, og funnet enkelte skjema, men jeg føler at de bare...overfører abonnementene. Jeg vet ikke om det er ISDN-boks i den nye leiligheten, så jeg vil ikke overføre internettabonnementet. Det tar gjerne Telenor tre måneder å komme på besøk og fikse denslags for deg, og jeg har ikke planer om å betale for internett jeg ikke får tatt i bruk. Når det gjelder strøm, så bare gir jeg opp. Jeg misforstår skjemaer, og tror at alt jeg gjør er feil. En sms til mamma, og så er det problemet fikset, liksom. Mao, jeg er ikke spesielt street smart. 
Jeg hater å være ung og uærfaren.
Dessuten feiret ungdom halloween i helga, og jeg var ikke store unntaket. Åse og jeg drakk hos meg, og bestemte oss for at vi trengte kostymer. Vi kastet på oss en søppelpose hver og sminket på oss møkk og blåmerker. På veien hjem møtte jeg på naboen min. Bra jeg flytter.


Dessuten jobber jeg de neste 10 dagene, så i dag må jeg få mest mulig ut av dagen. Jeg må slappe av hindsides vanlig sømmelighet. Jeg må også spise frokost, for jeg er jævlig sulten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar